Przedmiot działalności
Rozdział 2.
Cel i zakres działania
§ 4. 1. Do zakresu działalności Filharmonii należy współtworzenie i upowszechnianie kultury muzycznej, muzyki, zaspokajanie potrzeb muzycznych społeczeństwa poprzez organizowanie:
- koncertów symfonicznych, kameralnych i recitali;
- koncertów oratoryjnych, instrumentalnych i wokalnych;
- koncertów różnych gatunków muzyki;
- koncertów dla dzieci, audycji szkolnych i edukacyjnych;
- konkursów i festiwali;
- szkoleń i warsztatów edukacyjnych;
- wystaw i wernisaży;
- innych przedsięwzięć artystycznych i edukacyjnych z różnych dziedzin sztuki – muzyki, plastyki, teatru, tańca, choreografii, filmu, literatury;
- nagrań radiowych, telewizyjnych, płytowych i audiowizualnych;
- przedsięwzięć artystycznych mających na celu reprezentowanie kultury polskiej za granicą.
2. Zakres działania Filharmonii obejmuje również:
- współpracę ze środowiskiem artystycznym, naukowym, biznesowym i społecznym ruchem kulturalnym – realizowaną m.in. poprzez organizowanie wspólnie koncertów, spotkań, odczytów, sympozjów, kongresów itp.;
- uczestniczenie we współpracy i wymianie artystycznej krajowej i zagranicznej;
- popularyzację polskich i światowych osiągnięć muzyki;
- organizowanie sesji, sympozjów naukowych i prezentowanie wzorców artystycznych.
3. Filharmonia swoje zadania realizuje samodzielnie lub we wspólnych przedsięwzięciach z innymi podmiotami.
§ 9. 1. Filharmonia może, na podstawie odrębnych przepisów prawa prowadzić, jako dodatkową działalność gospodarczą w zakresie:
- prowadzenia szkoleń, zajęć i warsztatów edukacyjnych;
- prowadzenia działalności wydawniczej m.in. wydawanie płyt;
- organizowania imprez rozrywkowych, usług koncertowych oraz widowisk i innych form estradowych, targów, konferencji, sympozjów na zlecenie podmiotów zewnętrznych;
- wynajmu i dzierżawy składników majątkowych, w tym wynajmu i wypożyczenia instrumentów;
- wynajmu sali koncertowej oraz pomieszczeń Filharmonii;
- prowadzenia działalności impresaryjnej, promocyjnej i marketingowej, zgodnej z profilem artystycznym;
- sprzedaży towarów w tym przeznaczonych do konsumpcji.